Partizanska cesta 4
6210 Sežana
V letu 2017 so Občine Divača, Hrpelje-Kozina, Komen in Sežana posamično vstopile v Zeleno shemo slovenskega turizma (Slovenia Green Destination), ki združuje prizadevanja za trajnostni razvoj turizma v Sloveniji, destinacijam in ponudnikom nudi konkretna orodja za oceno in izboljšanje trajnostnega delovanja ter skozi znamko SLOVENIA GREEN zeleno delovanje tudi promovira. V sklopu pridobljenih znakov so bila občinam podana priporočila za izboljšanje stanja na posameznih področjih. Kot največja pomanjkljivost na nivoju managementa je bila izpostavljena odsotnost strateškega dokumenta za razvoj turizma, posledica česar je bil tudi nestrateško voden razvoj. Zato so se občine zavezale k izboljšanju tega področja in vse sprejele skupno Strategijo razvoja in trženja turizma za Kras in Brkine za nadaljnjih sedem let, kar je tudi pripomoglo k pridobitvi Zlatega znaka v sklopu Zelene sheme slovenskega turizma za destinacijo Kras in Brkini.
Osnova za pripravo strateškega načrta so bile izvedene analize stanja turizma v posameznih občinah v obdobju od leta 2018 do 2021. Izdelavo strateškega dokumenta je prevzela Območna razvojna agencija Krasa in Brkinov d. o. o. (ORA Krasa in Brkinov) kot krovna organizacija za razvoj in promocijo turizma na destinaciji Kras in Brkini. Za strokovno izdelavo dokumenta je izbrala zunanjega izvajalca, Inštitut za odgovorni turizem – ROS.Turist, ki je v juliju 2021 pričel z izdelavo predloga strategije za območje celotne turistične destinacije štirih kraško-brkinskih občin.
Proces priprave razvojnega dokumenta je potekal v interakciji z zainteresirano javnostjo in s ključnimi deležniki na destinaciji. ORA je organizirala več delavnic in srečanj s poudarkom na turističnih ponudnikih, izvedenih je bilo več kot 36 individualnih intervjujev pri ponudnikih ter po telefonu, opravljeno je bilo tudi anketiranje obiskovalcev, prebivalcev in turističnega gospodarstva. Na podlagi pridobljenih podatkov se je osnutek Strategije razvoja trženja turizma destinacije Kras in Brkini 2022-2028 nenehno dopolnjeval. Po internih usklajevanjih, predstavitvah na občinskih svetih, odborih in komisijah na občinah ter dveh internih usklajevanjih, kjer je bilo podanih veliko konstruktivnih pripomb, so vsi štirje občinski sveti v decembru 2021 in januarju 2022 potrdili ta ključni dokument turizma.
S tem se postavlja smer razvoja turizma na destinaciji za naslednjih sedem let, omogoča pa tudi vzpostavitev učinkovitejše organiziranosti turizma, kar bo osnova za še celovitejšo in bolj povezano turistično ponudbo, krepitev promocije in trženja turističnih produktov. Dokument je usklajen s strateškimi cilji in usmeritvami razvoja turizma na ravni Slovenije.
V Strategiji razvoja in trženja turizma destinacije Kras in Brkini 2022 - 2028 so določena strateška izhodišča, prednostna področja razvoja in trženja ter cilji, ki jih bo ORA Krasa in Brkinov z aktivnostmi, ki bodo dorečene v letnih programih dela, zasledovala.
Poslanstvo
Vsem zainteresiranim prebivalcem in obiskovalcem želimo v skupnem soustvarjanju edinstvenih doživetij omogočiti razvoj, ekonomsko in drugo zadovoljstvo ter nadgradnjo turistične destinacije (tako enodnevnim obiskovalcem kot večdnevnim turistom) v »edinstveno doživljanje destinacije« - SPOZNAJTE NAŠE PRAVE BARVE.
Kratkoročna vizija
Destinacija Kras in Brkini bo od partnerskem sodelovanju ključnih deležnikov postala destinacija za krajša bivanja s trajnostno usmeritvijo in celoletno ponudbo pristnih doživetij izjemnega nadzemnega in podzemnega sveta.
Dolgoročna vizija
Destinacija Kras in Brkini bo osredotočena na zahtevnejšega, butičnega turista, ki bo v destinaciji bival več dni in bo spoznaval pristnost destinacije v neposredni sinergiji z lokalnim prebivalstvom. V njegovem doživetju se bodo prepletale ključne konkurenčne prednosti destinacije (naravna in kulturna dediščina, ki bo povezna z avtentično gastronomijo).
Vrednote, na katerih bo temeljilo naše delo: povezovanje, zaupanje, upoštevanje narave in kulture, avtentičnost, lokalnost, sezonskost, izvirnost,
Identiteta
Elementi: kras, Matični kras, Kraševci, Brkinci, parki, avtohtona gastronomija, potreben čas, da spoznaš destinacijo.
Prednostna področja razvoja in trženja:
- povezovanje in upravljanje destinacije,
- trajnostni razvoj,
- turistična infrastruktura in investicije,
- oblikovanje turističnih proizvodov, atrakcij in doživetij,
- sodobno trženje, s pomočjo digitalizacije,
- vzpostavitev prodajne funkcije.
Za več informacij sta na spletni strani visitkras.info objavljena celoten dokument in njegov povzetek.
ORA Krasa in Brkinov